Me, myself & mijn studie

Follow my blog with Bloglovin

Het is efkes geleden dat ik in mijn pen -allé bij wijze van spreken dan- ben gekropen. Ik schrijf heel graag met pen, maar dan zou het nog langer duren voor hier iets zinnigs zou staan.

mmm3

mijn pen…die nog maar heel weinig gebruikt wordt…

 

Ik heb namelijk het geluk van vrij snel te kunnen typen.  Ooit lang geleden heb ik op school namelijk nog ‘blind’ leren typen op een typmachine…de jonge lezer onder u kent dat natuurlijk van geen kanten…maar om snel te leren typen was zo een typmachine natuurlijk wel een ideaal leerinstrument…Enfin, ik wijk een beetje af, want eigenlijk was dit helemaal niet wat ik van plan was om te schrijven.

Ik heb even niet geschreven dus…dat was de trouwe lezer vast al opgevallen. Laten we zeggen dat het te maken had met ‘het vat dat leeg was’ of nee, dat is ook niet zo juist uitgedrukt…ik was op het einde van de dag te moe om nog eens achter mijn computer te kruipen. En eigenlijk vind ik dat best erg. Dat wil immers zeggen dat mijn energiepeil de laatste weken nogal op een laag pitje stond.

Gelukkig is er met ingang van vanavond een vakantieperiode aangebroken.  Fout, ik de dien het weer anders te formuleren. Ik ga vier dagen van mijn kostbare verlof opnemen (ik heb dit kalenderjaar 14,5 dagen)  waardoor ik pas maandag 9 april weer ga werken.  Ik krijg er immers ook nog eens twee extra dagen bij omwille van Goede Vrijdag en paasmaandag. Dat is dus mooi meegenomen…

Heerlijk vakantie…sinds ik terug ben uit Italië eind augustus, met uitzondering van één verlofdag, mijn eerste vakantiemoment. Geen wonder dat het energiepeil er wat povertjes voor stond, niet dan?

 

tk0711

Sfeerplaatje uit Toscane – Italië

 

Maar vooraleer jullie nu zitten te denken…daar gaat ze heerlijk van kunnen genieten, dien ik dat toch ook meteen even te nuanceren. De komende dagen zullen immers hard nodig zijn om te studeren, of te blokken voor de Vlamingen onder u! Doe ik dat niet, dan weet ik nu al dat ik eind april niks bak van mijn examen sociale psychologie. En waarom ik dat dan zo goed weet, is dat ik nu eigenlijk al schandalig achterloop op mijn voorziene planning wat dat studeren betreft.

 

mmm1

mijn cursusboek Social Psychology  (Smith, Mackie,Claypool) – fourth edition

 

Dus…blokken zal het zijn! En vergis je niet… ik zie het niet als een opgave , want ik ben super gemotiveerd om er meteen door te zijn op dat examen. En de leerstof is geweldig interessant. Ik deel nog wel wat weetjes daarover één van de komende weken…

mmm2

Dus ik ga ervoor de komende dagen.

De ontspanning zal bestaan uit saunabezoekjes (ik ben een enorme sauna-fan), ontspannende avondmomenten (s’avonds ga ik zeker niet meer blokken) en als kers op de taart een leuk verjaardagsfeest op mijn laatste verlofdag van kleindochter Robyn, die dan drie kaarsjes mag uitblazen 🙂

mmm5

Al bij al dus leuke vooruitzichten…tenminste als die blokmomenten tenminste het verhoopte resultaat opleveren, namelijk leerstof die zich met veel gemak en overgave nestelt in dat naar mijn gevoel nu al overvolle brein.

Maar ik ben een positivo…en de vorige keren is het ook gelukt! Dus waarom zou het nu dan niet lukken? Duimen jullie mee voor de goede afloop?

 

2 gedachtes over “Me, myself & mijn studie

Plaats een reactie